Educational inclusion as an experience in teacher training in History
Main Article Content
Abstract
In this communication we will describe the work experience of the Socio-community Practices (PSC) “Including everyone in the knowledge of the local cultural and historical heritage for the construction of identity and citizenship” carried out by the chairs of Didactics of Historical Processes and Professional Practice Professor of the teaching staff in History of the UNRC and the special school Castro Cambón of the city of Río Cuarto.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Reseñas de Enseñanza de la Historia distribuye sus contenidos bajo la licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Usted es libre de:
Compartir - copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia.
References
Anijovich, R. (2014). Gestionar una escuela con aulas heterogéneas. Enseñar y aprender en la diversidad. Paidós.
Borsani, M. J. (2018). De la integración educativa a la educación inclusiva: de la opción al derecho. Homo Sapiens.
Casado Muñoz, R. y Lezcano Barbero, F. (2012). Educación en la escuela inclusiva. Formación del profesorado y perspectivas de futuro. Magisterio del Río de la Plata.
Macchiarola, V.; Pizzolitto, A. L. y Pugliese Solivellas, V. (2020). Las prácticas socio comunitarias en la Universidad Nacional de Río Cuarto. Un estudio educativo. Revista de Extensión Universitaria. Universidad Nacional del Litoral. Recuperado de: https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Extension/article/view/8967
Santisteban, A. y Pages, J. (2011) Enseñar y aprender el tiempo histórico. En Santisteban, A. y Pages, J. (Coords.). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en la educación primaria (pp. 229-247). Síntesis
Santisteban, A. (2010). La formación de competencias de pensamiento histórico. Clío & Asociados (14). Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata. Recuperado de: https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/art_revistas/pr.4019/pr.4019.pdf