THE CONCEPTIONS OF A GROUP OF STUDENTS ON THE VALUES IN HIS TEACHING FORMATION

Authors

  • Teresa Iuri Centro Universitario Regional Zona Atlántica - Universidad Nacional del Comahue
  • María Angélica Balda Centro Universitario Regional Zona Atlántica - Universidad Nacional del Comahue

Keywords:

Teaching training, Values, Human rights

Abstract

In this work there is an analysis of the values which a group of students in the last year of their EGB 1 and 2* teacher training regard as top priority for their professional training. Their choice comes close to those values which are universal, expressed in the human rights. To conclude, the teachers’ training in values must be a part of their professional training with an active participation of those involved.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bogdan, R. y Taylor, S. Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Bs. As.: Paidós, 1992.

Contreras, Domingo, J. Enseñanza, Currículum y Profesorado. Madrid: Akal Universitaria, 1987.

Cullen, C. Autonomía moral, participación democrática y cuidado del otro. Bases para un currículo de formación ética y ciudadana. Buenos Aires: Editorial Novedades Educativas, 1996.

Dallera, O. et al. La formación ética y ciudadana en la Educación General Básica. Buenos Aires: Co-edición Asociación Argentina de Profesores de Filosofía y Novedades Educativas, 1997.

Davini, M. C. La Formación Docente en cuestión: Política y Pedagogía. Bs. As.: Paidós, 1989.

Delors, J. La Educación encierra un tesoro Madrid: Santillana, 1996. Informe UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el siglo XXI.

Gervilla, E. Postmodernidad y educación. Valores y cultura de los jóvenes. Madrid: Dykinson, 1993.

Habermas, J. Conciencia moral y acción comunicativa. Barcelona: Península, 1991.

Kohlberg, L. Psicología del desarrollo moral. Madrid: Desclée de Bouwer, S.A. 1992.

Lobrot, M. “La recherche en science de l´ educatiion” en Guyot, A. et al, La recherche en educatio. París: Les Editions ESF, 1974.

Piaget, J. El criterio moral en el niño. Barcelona: Fontanella, S.A. 1971.

Piaget, J. y otros. La nueva educación moral. Buenos Aires: Losada, 1960.

Revista de Educación Nº 306. “La Profesión Docente” Madrid: CIDE, 1995.

Revista de Educación Nº 284. “Teoría de la Formación del Profesorado” Madrid: CIDE, 1987.

Savater, F. El valor de Educar. Barcelona: Ariel, 1997.

Terhart, E. “Formas de saber pedagógico y acción educativa o ¿qué es lo que forma en la formación del profesorado?” Revista Educación Nº 284. Madrid: CIDE, 1987.

Tom, A. R. Teaching as a moral craft. Nueva Cork: Longman, 1984.

Vasilachis de Gialdino, I. Métodos cualitativos II. La práctica de la investigación. Bs. As.: Centro Editor de América Latina, 1992.

Published

2023-06-21

How to Cite

Iuri, T., & Balda, M. A. (2023). THE CONCEPTIONS OF A GROUP OF STUDENTS ON THE VALUES IN HIS TEACHING FORMATION. Pilquen Magazine. Psychopedagogy Section, 2(1), 1–14. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/psico/article/view/4778

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.