Enseñar ciudades en contextos algunas reflexiones en tiempos de pandemia

Main Article Content

María Esther Muñoz

Abstract

In these current pandemic contexts that we are experiencing in all the urban geographies of the world, questioning and understanding the city/s can become an opportunity to establish dialogues and dynamic interactions between school knowledge and everyday knowledge where being and existing are mutually and necessarily implied and explained.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Muñoz, M. E. (2021). Enseñar ciudades en contextos: algunas reflexiones en tiempos de pandemia. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (18), 247–258. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3163
Section
DOSSIER: Enseñanzas en tiempos de vértigo y contingencia
Author Biography

María Esther Muñoz, Universidad Nacional del Comahue

Profesora de Hisotira. Especialista en Didáctica de las Ciencias Sociales con mención en Historia.
Docente e Investigadora en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional del Comahue

References

Arroyo, J. (1998). La ciudad escindida. El impacto en lo Urbano del capitalismo tardío. Estudios Sociales, Revista Universitaria Semestral, 15, 213-225

Auge, M. (2001) Ficciones de Fin de siglo, Barcelona: Gedisa.

Blanco, L y Muñoz, M.E. (2010). Historia y sociología: hacia una imaginación histórica y sociológica. En Martínez, R y Sanelli; R.I. (comps) Crónicas de la escuela media del alto valle de Río Negro y Neuquén, 53-62, General Roca: Publifadecs

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.