Towards an inclusion of Artificial Intelligence in History Teaching: a Prompts Engineering approach to teaching work
Main Article Content
Abstract
Artificial Intelligence (AI) has been developing rapidly in recent times, different disciplines have already experienced the implementation of these in their planning, so it is necessary that History Teaching and its educators are also up to date. This article contributes to teacher training in the use of AI by means of Prompts Engineering, a discipline that helps educators to optimize the responses obtained from the virtual assistant through the correct development and creation of instructions. It also describes prompting techniques and gives examples that help to formulate them. In addition, it addresses warnings about common mistakes in prompting, ethical responsibilities of the teacher and projections of the subject.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Reseñas de Enseñanza de la Historia distribuye sus contenidos bajo la licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Usted es libre de:
Compartir - copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia.
References
Álvarez-Sepúlveda, H. (2023). La Inteligencia Artificial como Catalizador en la Enseñanza de la Historia: Retos y Posibilidades Pedagógicas. Revista Tecnológica-Educativa Docentes 2.0, 16(2), pp. 318-325. Recuperado de: https://doi.org/10.37843/rted.v16i2.426
Giray, L. (2023). Prompt Engineering with ChatGPT: A Guide for Academic Writers. Ann Biomed Eng, 51, pp. 2629-2633. Recuperado de: https://doi.org/10.1007/s10439-023-03272-4
Mas García, X., Gómez Cardosa, D., García-Brustenga, G., Martínez Aceituno, T., & Universitat Oberta de Catalunya. (2023). Evolució de la taxonomia de Bloom en l'era de la intel·ligència artificial. [Fichero de imágenes]. Universitat Oberta de Catalunya Recuperado de: http://hdl.handle.net/10609/148952
Oliveira, E. A. d. S. d. (2024). Conhecimento Poderoso e Inteligência Artificial (IA): Aliando Didaticamente Tecnologias para Educabilidades. Sisyphus - Journal of Education, 11(3), pp. 31-45. Recuperado de: https://doi.org/10.25749/sis.29463
Rodríguez Torres, Á. F., Orozco Alarcón, K. E., García Gaibor, J. A., Rodríguez Bermeo, S. D. & Barros Castro, H. A. (2023). La Implementación de la Inteligencia Artificial en la Educación: Análisis Sistemático. Dominio De Las Ciencias, 9(3), pp. 2162-2178. Recuperado de: https://doi.org/10.23857/dc.v9i3.3548
Sanabria, J. R., Silveira, Y., Pérez, D. & Cortina, M. d. J. (2023). Incidencias de la inteligencia artificial en la educación contemporánea. Comunicar, 77, pp. 97-107. Recuperado de: https://doi.org/10.3916/C77-2023-08
Urquilla Castaneda, A. (2022). Un viaje hacia la inteligencia artificial en la educación. Realidad y Reflexión, 56, pp. 121-136. Recuperado de: https://doi.org/10.5377/ryr.v1i56.15776