Propuesta de trabajo áulico: cuestiones socialmente vivas (QSV) Las Familias en la escuela media desde el marco de la ESI

Main Article Content

Virginia Mazzón
Andrea Maldonado

Abstract

This teaching proposal is part of the final work presented at the Development Seminar Teaching Materials for Social Studies, taught by Dr. Antoni Santisteban Fernández, August 2013, in the framework of the postgraduate course Specialization in Teaching of Social Sciences , FACE, National University of Comahue Cipolletti headquarters.Based on the approach to QSV(Socially Vivas matters) and of the need to generate innovations in materials courtly job, a teaching sequence which includes the lines of the ESI (Comprehensive Sexuality Education) to work specific contents freshman arises averagelevelinthesubjectCivicEducation.Families problematize category.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mazzón, V., & Maldonado, A. (2022). Propuesta de trabajo áulico: cuestiones socialmente vivas (QSV): Las Familias en la escuela media desde el marco de la ESI. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (13), 171–183. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3685
Section
SECCIÓN ARTÍCULOS
Author Biographies

Virginia Mazzón, Universidad Nacional del Comahue

Profesora del Consejo Provincial de Neuquén y Especialistas en Didáctica de las Ciencias Sociales

Andrea Maldonado, Universidad Nacional del Comahue

Profesora del Consejo Provincial de Neuquén y Especialistas en Didáctica de las Ciencias Sociales

References

AAVV, (1993), Cambios en el perfil de la familia: la experiencia regional, CEPAL

BENEJAM, Pilar (1997) La selección y secuenciación de los contenidos sociales. Benejam, P y Pagés, J, Enseñar y aprender Ciencias Sociales, Geografía e Historia en la Educación Secundaria. Barcelona: ICE-UB Horsori, 71 – 95.

Lineamientos curriculares para la Educación Sexual Integral. Ministerio de Educación. Presidencia de la Nación.

SANTISTEBAN, Antoni (2009), Cómo trabajar en la clase la competencia social y ciudadana. Aula de innovación educativa. N° 189.

SANTISTEBAN, Antoni. (2012), La investigación sobre el desarrollo de la competencia social y ciudadana para una participación crítica. De Alba, N. García , F: Santisteban, A; (Eds.) Educar para la participación ciudadana en la enseñanza de las ciencias sociales. Sevilla. Díada. Volumen II.

UNICEF-UDELAR (2003) Nuevas formas de familia. Perspectivas nacionales e internacionales. Noviembre.

VILLA, A y ZENOVI, V. (2007) La producción de materiales como apoyo para la innovación en la enseñanza de la geografía. En: Enseñanza de las Ciencias Sociales, N° 6. www.margen.org/carballeda/Algunos%2520cambios%2520en%2520la%2520esfera%2520de%25

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.