Una propuesta Didáctica desde la Ley de Educación Nacional hacia un posicionamiento Crítico. Proyecto sobre violencia hacia la mujer

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María Laura del Carmen Sena
Verónica del Pilar Huerga

Abstract

The following work arises from worries shared as teachers in public high schools who sought generate a didactic proposal, paying attention to student's particular needs, belonging, in its majority to vulnerable sectors. The students proposed to work on the issue of “Violence Against Women” which became into a classroom project, carried out with a course-oriented cycle. Our idea was based on some guidelines established by the National Education Act for such situations and from critical ideas that positioned the learner from the action. Such frameworks to strengthen education as a right and the historical discipline as a way to investigate problems by linking past and present, so that his analysis allows them to acquire tools to work the social change.

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How to Cite
Sena, M. L. del C., & Huerga, V. del P. (2022). Una propuesta Didáctica desde la Ley de Educación Nacional hacia un posicionamiento Crítico.: Proyecto sobre violencia hacia la mujer. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (13), 155–169. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3684
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SECCIÓN ARTÍCULOS
Author Biographies

María Laura del Carmen Sena, Universidad Nacional de Tucumán

Ex integrante del programa de capacitación de iniciación en la docencia de la Facultad de Filosofía y
Letras de la Universidad Nacional de Tucumán para la cátedra de Organización y Didáctica de la
Enseñanza Media con prácticas de la enseñanza en Historia y profesora de Historia en escuelas de
educación secundaria de Tucumán.

Verónica del Pilar Huerga, Universidad Nacional de Tucumán

Ex integrante del programa de capacitación de iniciación en la docencia de la Facultad de Filosofía y
Letras de la Universidad Nacional de Tucumán para la cátedra de Organización y Didáctica de la
Enseñanza Media con prácticas de la enseñanza en Historia y profesora de Historia en escuelas de
educación secundaria de Tucumán.

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