Educational inclusion as an experience in teacher training in History

Main Article Content

Beatriz Angelini
Susana Bertorello
Silvina Miskovski

Abstract

In this communication we will describe the work experience of the Socio-community Practices (PSC) “Including everyone in the knowledge of the local cultural and historical heritage for the construction of identity and citizenship” carried out by the chairs of Didactics of Historical Processes and Professional Practice Professor of the teaching staff in History of the UNRC and the special school Castro Cambón of the city of Río Cuarto.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Angelini, B., Bertorello, S., & Miskovski, S. (2022). Educational inclusion as an experience in teacher training in History. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (21), 123–136. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/4376
Section
DOSSIER

References

Anijovich, R. (2014). Gestionar una escuela con aulas heterogéneas. Enseñar y aprender en la diversidad. Paidós.

Borsani, M. J. (2018). De la integración educativa a la educación inclusiva: de la opción al derecho. Homo Sapiens.

Casado Muñoz, R. y Lezcano Barbero, F. (2012). Educación en la escuela inclusiva. Formación del profesorado y perspectivas de futuro. Magisterio del Río de la Plata.

Macchiarola, V.; Pizzolitto, A. L. y Pugliese Solivellas, V. (2020). Las prácticas socio comunitarias en la Universidad Nacional de Río Cuarto. Un estudio educativo. Revista de Extensión Universitaria. Universidad Nacional del Litoral. Recuperado de: https://bibliotecavirtual.unl.edu.ar/publicaciones/index.php/Extension/article/view/8967

Santisteban, A. y Pages, J. (2011) Enseñar y aprender el tiempo histórico. En Santisteban, A. y Pages, J. (Coords.). Didáctica del conocimiento del medio social y cultural en la educación primaria (pp. 229-247). Síntesis

Santisteban, A. (2010). La formación de competencias de pensamiento histórico. Clío & Asociados (14). Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional de La Plata. Recuperado de: https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/art_revistas/pr.4019/pr.4019.pdf

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.