The teaching practice in The History Degree School
Main Article Content
Abstract
The teaching practice has been positioned as an essential and needed research topic to understand the processes developed in the classroom when teaching and learning practice is developed. The knowledge of this topic can provides valuable items to generate devices and proposals to increase the teaching quality. In this work, we regard the teaching practice throughout the teaching observation on the classroom with tree different teachers at the History Degree School. We focus on the teaching activities and teaching strategies used by the professors, the interaction type teacher student and the didactic resources used daily in the classroom. We aim on a reflexion about the characteristics of the teaching practice of the teachers and the relationship with the students.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Reseñas de Enseñanza de la Historia distribuye sus contenidos bajo la licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Usted es libre de:
Compartir - copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia.
References
Becerril, Sergio R. (2005): Comprender la práctica docente. Categorías para una interpretación científica, México, Plaza y Valdés/Instituto Tecnológico de Querétaro.
Bertely, María (2002): Conociendo nuestras escuelas, Un acercamiento etnográfico a la cultura escolar, México, Paidós.
Buendía, Leonor, et. al. (1999): Métodos de Investigación en Psicopedagogía, España, McGraw Hill.
Elliot, John (1996): El cambio desde la investigación acción, España, Morata.
Ferry, Gilles (1997): Pedagogía de la formación, Argentina, Universidad de Buenos Aires.
Goetz, J. P. y M.D. LeCompte (1988): Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa, España, Morata.
Kane R., Sandretto, S. y Heath, C. (2004): An investigation into excel-lent tertiary teaching: Emphasising reflective practice, Higher Education. 47 (3), págs. 419-469, Estados Unidos.
Martínez, Miguel (2001): Comportamiento humano. Nuevos métodos de investigación, Ed. México, Trillas.
Perrenoud, Philippe (2007): Desarrollar la práctica reflexiva en el oficio de enseñar, España, Grao.
Prieto, Leonor (2007): Autoeficacia del profesor universitario. Eficacia percibida y práctica docente, España, Narcea.
Rockwell, Elsie (2009): La experiencia etnográfica. Historia y cultura en los procesos educativos, Argentina, Paidós.