School and writing: agreements and objections of a failure to meet
Keywords:
Learning, Writing, Education, Rights, Social bondAbstract
Within the framework of the service of Psycopedagogical Attention, carried out by the subject of Psycopedagogical Clinical I in the career of Psychopedagogy for the degree as Licenciate (CURZA-UNCo), we investigate and intervene on the institutional educational history of children transiting primary schooling and showing difficulties in their learning. One of our current concerns is focused in the possibilities of access to one of the main codes of historical transmission: the writing, and the place that adults have in this, especially the range of professionals near to the field of learning and the institutions. Putting this issue into question has ideological and political implications because the stories of the children we work with show
that educating today, even more than before, seems to be a difficult event. In this context, we observe that to the vicissitudes occurred in the principal education of many of these children (that produced a way of being facing others), the properly schooling ones were added, putting in scene how that necessary failure to meet with the child makes it more complex each time to the adults of the school, so that something of education can happen. We have here precisely a political and ethical commitment of the professionals that work in the educational field, because we face with the difficult- but not impossible-task of holding the right to education, promoting that the
wish of learning can have a place.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista Pilquen, Sección Psicopedagogía sostiene su compromiso con las políticas de Acceso Abierto a la información científica, al considerar que tanto las publicaciones científicas como las investigaciones financiadas con fondos públicos deben circular en Internet en forma libre, gratuita y sin restricciones.
Los trabajos presentados en Revista Pilquen, Sección Psicopedagogía deben ser originales e inéditos y no estar postulados simultáneamente en otras revistas. El envío de todo tipo de colaboración implica la aceptación de las normas editoriales de la revista y la autorización al Comité Editorial para que difunda los trabajos tanto en la revista como en las bases de datos o sistemas de indización en donde se alojan los contenidos de Pilquen.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
1) Los autores conservan los derechos de autor y garantizan a la revista el derecho de ser la primera publicación del trabajo al igual que licenciado bajo una Creative Commons "Atribución -No Comercial CC BY-NC-SA”, mediante la cual ser permite copiar, reproducir, distribuir, comunicar públicamente la obra y generar obras derivadas, siempre y cuando se cite y reconozca al autor original. No se permite, sin embargo, utilizar la obra ni sus posibles obras derivadas con fines comerciales.
2) Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
3) El o los autores no recibirán compensación monetaria de Pilquen por el uso del material contenido en el artículo; así como tampoco asumirán ningún costo de publicación de los mismos.