Carson Mc Cullers and her poetics of space
Keywords:
Spaces, Representation, Technique, PoeticsAbstract
Carson Mc Cullers' rigorous writing reveals in his tales a particular poetics of spaces, due, on the one hand, to the technique she uses in his depiction, and on the other, to the link that it establishes between these spaces and intimacy and solitude. The specific technique is configured through indirect reference: the author represents spaces through the actions, thoughts or feelings of the characters. Thus, it could be said that this is a sinuous spatial representation parallel to the plot. Also uses precise elements with significant dissemination capacity, which hierarchize the function of the reader as a resonance and emotion box of spatial representation. As for the places, in interdependence with the author’s constitutive themes such as solitude and intimacy, the study records the development of the plot and the emergence of the character’s interiority in a kind of continuum between them and their environment. That is, there’s an architectural display of intimate scenes, where the expansion of the inner and subjective world finds a favorable zone to account for the spaces surrounding the characters.
Downloads
References
Bachelard, G. (2000). La poética del espacio. Argentina: Fondo de cultura económica.
Balzac, H. de (1935). Papá Goriot. En https://www.elejandria.com/libro/descargar/papa-goriot/balzac-honore-de/520/699.
Eliot, T.S. “Hamlet y sus problemas”. La Madera Sagrada. 1919. En https://espanol.libretexts.org/Humanidades/Literatura_y_Alfabetizacion/Escritura_y_pensamiento_cr%C3%ADtico_a_trav%C3%A9s_de_la_literatura_(Ringo_y_Kashyap)/11%3A_Lecturas_de_Cr%C3%ADtica_Literaria/11.02%3A_Eliot%2C_T.S._%E2%80%9CHamlet_y_sus_problemas%E2%80%9D_de_La_madera_sagrada_(1919)
MC Cullers, C. (2017). Iluminación y fulgor nocturno. Barcelona: Planeta.
MC Cullers, C. (2007). El aliento del cielo. Buenos Aires: Seix Barral.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista de Lengua y LiteraturaLa aceptación de colaboraciones por parte de la revista implica la cesión no exclusiva de los derechos patrimoniales de los autores a favor del editor, quien permite la reutilización bajo Licencia Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Argentina (CC BY-NC-ND 2.5 AR)
Usted es libre de:
Compartir — copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia
Bajo los siguientes términos:
Atribución — Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
NoComercial — Usted no puede hacer uso del material con propósitos comerciales.
SinDerivadas — Si remezcla, transforma o crea a partir
El simple hecho de cambiar el formato nunca genera una obra derivada, no podrá distribuir el material modificado.
No hay restricciones adicionales — No puede aplicar términos legales ni medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otras a hacer cualquier uso permitido por la licencia.