El practicante: docente/no docente, en el límite de la indecibilidad y la decibilidad.
Main Article Content
Abstract
Following work refers to the practitioner, subject of teaching, practice area located at the end of the teaching careers. This subject is experiencing while a transitional role: student, practitioner, teaching. This person is the center of two institutions: the trainer and the recipient. In this context should make decisions about schools in which practiced; teachers that give classroom; own class; curriculum; evaluation, etc.; in this instance of practice un derstood as a complex, the subject practitioner falls within a framework of conditionality and at the same time builds its iden-tity as a teacher. What are the possibilities and limits of the situation?
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Reseñas de Enseñanza de la Historia distribuye sus contenidos bajo la licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Usted es libre de:
Compartir - copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia.
References
ACHILLI, Elena. (1996) “Práctica docente y diversidad sociocultural”. Homo Sapiens. Rosario. Argentina
EDELSTEIN, Gloria. CORIA, Adela. (1999) “Imágenes e imaginación” Iniciación a la docencia. Colección triángulos pedagógicos. Ed. Kapelusz. Argentina
CARR, Williams. (1998) Hacia una teoría critica de la educación. Ediciones Morata. Madrid.
GUTIÉRREZ, Alicia. (1997) “Investigar las practicas y practicar la investigación”. Algunos aportes desde la sociología de Bourdie. En Kairos. Año I N°1. 2° Semestre de 1997
FOUCAULT, Michel. (1980) “La verdad y las formas jurídicas”. Gedisa. Barcelona. [Primera conferencia]
LACAN, Jacques, (2003) “Subversión del sujeto y dialéctica del deseo en el in- consciente freudiano”. En Escritos. Siglo XXI. Editores
LACAN, Jacques. (2003) “La función y campo de la palabra y el lenguaje en psicoanálisis” en Escritos. Siglo XXI. Editores
LACLAU, Ernesto. (1998) “Desconstrucción, pragmatismo, hegemonía”. En Chantal Mouffe (comp.) Desconstrucción y Pragmatismo. Paidos.