El practicante: docente/no docente, en el límite de la indecibilidad y la decibilidad.

Main Article Content

Elvira Isabel Cejas

Abstract

Following work refers to the practitioner, subject of teaching, practice area located at the end of the teaching careers. This subject is experiencing while a transitional role: student, practitioner, teaching. This person is the center of two institutions: the trainer and the recipient. In this context should make decisions about schools in which practiced; teachers that give classroom; own class; curriculum; evaluation, etc.; in this instance of practice un derstood as a complex, the subject practitioner falls within a framework of conditionality and at the same time builds its iden-tity as a teacher. What are the possibilities and limits of the situation?

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cejas, E. I. . (2022). El practicante: docente/no docente, en el límite de la indecibilidad y la decibilidad. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (8), 61–70. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3833
Section
SECCIÓN ARTÍCULOS

References

ACHILLI, Elena. (1996) “Práctica docente y diversidad sociocultural”. Homo Sapiens. Rosario. Argentina

EDELSTEIN, Gloria. CORIA, Adela. (1999) “Imágenes e imaginación” Iniciación a la docencia. Colección triángulos pedagógicos. Ed. Kapelusz. Argentina

CARR, Williams. (1998) Hacia una teoría critica de la educación. Ediciones Morata. Madrid.

GUTIÉRREZ, Alicia. (1997) “Investigar las practicas y practicar la investigación”. Algunos aportes desde la sociología de Bourdie. En Kairos. Año I N°1. 2° Semestre de 1997

FOUCAULT, Michel. (1980) “La verdad y las formas jurídicas”. Gedisa. Barcelona. [Primera conferencia]

LACAN, Jacques, (2003) “Subversión del sujeto y dialéctica del deseo en el in- consciente freudiano”. En Escritos. Siglo XXI. Editores

LACAN, Jacques. (2003) “La función y campo de la palabra y el lenguaje en psicoanálisis” en Escritos. Siglo XXI. Editores

LACLAU, Ernesto. (1998) “Desconstrucción, pragmatismo, hegemonía”. En Chantal Mouffe (comp.) Desconstrucción y Pragmatismo. Paidos.