El practicante: docente/no docente, en el límite de la indecibilidad y la decibilidad.

Authors

  • Elvira Isabel Cejas

Keywords:

subject practitioner, Decibilidad, Undecidability

Abstract

Following work refers to the practitioner, subject of teaching, practice area located at the end of the teaching careers. This subject is experiencing while a transitional role: student, practitioner, teaching. This person is the center of two institutions: the trainer and the recipient. In this context should make decisions about schools in which practiced; teachers that give classroom; own class; curriculum; evaluation, etc.; in this instance of practice un derstood as a complex, the subject practitioner falls within a framework of conditionality and at the same time builds its iden-tity as a teacher. What are the possibilities and limits of the situation?

Downloads

References

ACHILLI, Elena. (1996) “Práctica docente y diversidad sociocultural”. Homo Sapiens. Rosario. Argentina

EDELSTEIN, Gloria. CORIA, Adela. (1999) “Imágenes e imaginación” Iniciación a la docencia. Colección triángulos pedagógicos. Ed. Kapelusz. Argentina

CARR, Williams. (1998) Hacia una teoría critica de la educación. Ediciones Morata. Madrid.

GUTIÉRREZ, Alicia. (1997) “Investigar las practicas y practicar la investigación”. Algunos aportes desde la sociología de Bourdie. En Kairos. Año I N°1. 2° Semestre de 1997

FOUCAULT, Michel. (1980) “La verdad y las formas jurídicas”. Gedisa. Barcelona. [Primera conferencia]

LACAN, Jacques, (2003) “Subversión del sujeto y dialéctica del deseo en el in- consciente freudiano”. En Escritos. Siglo XXI. Editores

LACAN, Jacques. (2003) “La función y campo de la palabra y el lenguaje en psicoanálisis” en Escritos. Siglo XXI. Editores

LACLAU, Ernesto. (1998) “Desconstrucción, pragmatismo, hegemonía”. En Chantal Mouffe (comp.) Desconstrucción y Pragmatismo. Paidos.

Published

2022-05-06

How to Cite

Cejas, E. I. . (2022). El practicante: docente/no docente, en el límite de la indecibilidad y la decibilidad. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (8), 61–70. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3833

Issue

Section

SECCIÓN ARTÍCULOS