Saberes, políticas y códigos para la enseñanza de la historia
Main Article Content
Abstract
Let's sense beforehand here an analysis that returns to look at the formulations curriculares as public policies, approaching on one hand the formation that our University and the Jurisdiction offer Cordova in his ISFD and for other one, the regulation curricular that has been established for the Secondary Level in our Province, always in the field of the historical knowledge. In the paper we propose an Introduction referred to regulatory scope of curricular formulations, in the second section, we analyze the logic of the (university, school and higher) levels and in the following we focus on the case study of the content of American History both at the university level and in the ESNU.The new / old questions have to see with in what measure are indispensable entails recognized between three formats Top education, University, Average Level?
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Reseñas de Enseñanza de la Historia distribuye sus contenidos bajo la licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Usted es libre de:
Compartir - copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia.
References
ABDALA Carolina: “¿Qué enseña la Universidad?: El curriculum como bisagra entre Universidad y necesidades sociales”. En Revista Políticas Públicas. Año 1 Nro. 1. Edición del Instituto de Políticas Públicas. Buenos Aires. Noviembre 2007. Pág.13-19.
AQUINO N, FERREYRA S.: ”Formación docente, política, debates y propuestas”. Revista RESEÑAS de Enseñanza de la Historia. Pub. de APEHUN. Vol. 10. Nov. 2012.
AQUINO N, FERREYRA S. :”Aproximaciones analíticas a la Historia Argentina en la Escuela. Una mirada sobre los textos visibles”. En: Revista Cuadernos de Educación. Public. CIFFyH. U.N.C. Año VII- Nro. 7. Mayo 2009.
DE ALBA Alicia: (1993) “El curriculum universitario ante los retos del Siglo XXI: la paradoja entre el posmodernismo, ausencia de utopía y determinación curricular”. En DE ALBA, A. (Comp.) El curriculum universitario de cara al nuevo milenio. México. Universidad de Guadalajara – Universidad Autónoma de México.
BERNSTEIN, B: (1998).Pedagogía, control simbólico e identidad. Morata. Madrid.
CUESTA FERNANDEZ R.: (1997) Sociogénesis de una disciplina escolar. la Historia. Edit. Pomares Corredor. Barcelona
POPKEWITZ, Th: (1998). Sociología Política de las Reformas Educativas. Morata. Madrid.
Plan de Estudios del Profesorado en Historia. Resolución HCD 889/85 y HCS 363/85. Actualmente vigente con reformas por Res. HCD 134/87 y 119/92.
Programa de Historia de América II, Período 2013. Prof. Dr. Javier Moyano. Escuela de Historia. F.F. y H.(U.N.C.).
Diseño Curricular para el Profesorado en Historia. Ministerio de Educación de la Pcia. de Córdoba. 2012.