Psychopedagogical practices, theoretical conceptualizations, professional position

Authors

  • Norma Filidoro Universidad de Buenos Aires

Keywords:

Psychopedagogical practices, Conceptualizations, Professional position

Abstract

Professional practices are not repetition of the same or place of application of conceptualizations but emerge from the position in which conceptualizations meet the singular (incalculable, unpredictable, unclassifiable). The aim for this work will be given by the following articulations: 1) between the professional position and the interventions; 2) between conceptualizations and practices; 3) among the interventions themselves: with children, with families, with teachers and with schools.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Norma Filidoro, Universidad de Buenos Aires

Licenciada en Ciencias de la Educación (UBA). Magíster en Psicopedagogía Clínica (Universidad de León). Miembro de Fundación CISAM, dedicada a la atención de niños con diagnóstico de autismo y psicosis, actualmente: Supervisora clínica. Miembro de FePI, dedicada a la atención de niños con problemas en el desarrollo: actualmente, en la Coordinación de Docencia. Supervisora de Equipos Hospitalarios y de Centros de Salud de la Ciudad de Buenos Aires.

References

Agamben, G. La comunidad que viene. Valencia: pretextos, 1996.

Agamben, G. Infancia e historia. Buenos Aires: Adriana Hidalgo, 2004.

Agamben, G. Profanaciones. Buenos Aires: Adriana Hidalgo, 2005.

Bourdieu, P. El sentido práctico. Buenos Aires: Siglo Veintiuno, 2007.

Carballeda, A.J. La intervención en lo social. Exclusión e intervención en los nuevos escenarios sociales. Buenos Aires: Paidós. 2012.

Caillios, R. El hombre y lo sagrado. Madrid: Fondo de Cultura Económica, 1942.

Hofstadter, D. Yo soy un bucle extraño. Madrid: Tusquets, 2007.

Huizinga, J. Homo Ludens. Madrid: Alianza [1938] 2012.

Jerusalinsky, A. Saber Falar. Como se adqueire a língua? Petrópolis: Vozes, 2008.

Zelmanovich, P. “Contra el desamparo” en Dussel, Inés y Finocchio, Silvia (comp.) Enseñar hoy. Una introducción a la educación en tiempos de crisis. Buenos Aires: Fondo de la cultura económica, 2003.

Published

2018-07-11

How to Cite

Filidoro, N. (2018). Psychopedagogical practices, theoretical conceptualizations, professional position. Pilquen Magazine. Psychopedagogy Section, 15(1), 42–50. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/psico/article/view/1916

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.