La práctica docente con la aplicación de las TIC en el bachillerato

Main Article Content

Flérida Moreno Alcaraz
Anselmo Álvarez Arredondo
Anselmo Álvarez Carrillo Pavel

Abstract

This article describes the main results of a research study based on teaching of History science, Social sciences and Humanities performed in the High School system of the Universidad Autonoma de Sinaloa. The principal question can by: what is the professor interest when they apply the ICT as a didactical resource on their educational practice? This research betray situations or locations that verify the initial and empirical ideas applied to the high school systems in this university, like the precarious conditions to perform the teaching job in necessary relationship with information technology on the teaching processes and the scarce or hardly data processing technological system almost in the schools of High School system. We believe that there is a strong disinterestedness to perform a good application of the technological resources in the teaching job.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Moreno Alcaraz, F., Álvarez Arredondo, A., & Álvarez Carrillo Pavel, A. (2022). La práctica docente con la aplicación de las TIC en el bachillerato. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (11), 125–141. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3744
Section
SECCIÓN ARTÍCULOS
Author Biographies

Flérida Moreno Alcaraz, Universidad Autónoma de Sinaloa

Maestra en Educación de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Sinaloa

Anselmo Álvarez Arredondo, Universidad Autónoma de Sinaloa

Doctor en Educación de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Sinaloa.

Anselmo Álvarez Carrillo Pavel, Universidad Autónoma de Sinaloa

Doctor en Ciencias Administrativas de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Sinaloa

References

Boletín UAS (2010). Nuevo Plan de Estudio del Bachillerato 2006, Culiacán: UAS-DGEP.

Pérez, A. I. (2003). Más allá del academicismo. España: Universidad de Málaga.

Plan de Desarrollo Institucional Visión 2013. (2009), Noviembre, 1ra. Edición, Sinaloa: UAS.

Santesmases, Miguel, (2009). Dyane versión 4 Diseño y Análisis de Encuesta en investigación social y de mercado. Madrid: Piramide.

Secretaría de Educación Pública (2009). Guía para llevar a cabo el proceso de certificación de competencias docentes en la educación media superior. Consultado el día 20 septiembre de 2012 en el sitio http://uvmblogs.org/profordemsuvm/files/2011/01/guía-para-llevar-a-cabo-el-proceso-de-certificación-docente-en-la-educación-media-superior1.pdf

Torres, Serafín A. (2012). Los profesores universitarios y las TIC: usos, apropiación, experiencias. México: Mínimas.

Dirección General de Escuelas Preparatorias (Coord.) (2009). Currículo del Bachillerato UAS 2006, Culiacán: UAS-DGEP.

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

<< < 26 27 28 29 30 31 32 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.