Educating For Happiness: Aristotelian Arguments On The Importance Of Philosophical Education

Authors

  • Claudia Marisa Seggiaro Instituto De Filosofía “Dr. Alejandro Korn” Facultad De Filosofía Y Letras Universidad de Buenos Aires Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas https://orcid.org/0000-0001-9772-3544

Keywords:

Philosophy, Techné, Phýsis, Hapiness, Aristotle

Abstract

In this paper we will examine the relationship between the Aristotelian conception of man, the notion of happiness and the need to philosophize. To do this, we will take as a starting point the analysis of the notion of téchne, since in the Protrepticus this notion not only seems to have had the meaning of productive knowledge, but also that of epistéme (frag. 34). Then we will try to demonstrate the link between this notion and that of philosophy. Finally (frags. 47-48), we will analyze how the philosophy/eudaimonia binomial is linked to elucidate why the Protrepticus is an exhortation to educate oneself in happiness. (frags. 3-5 and 103).

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Author Biography

Claudia Marisa Seggiaro, Instituto De Filosofía “Dr. Alejandro Korn” Facultad De Filosofía Y Letras Universidad de Buenos Aires Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas

CLAUDIA MARISA SEGGIARO es Licenciada y Doctora en Filosofía por la Universidad de Buenos Aires. Es Investigadora Adjunta del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET). Se desempeña como docente de Historia de la filosofía antigua de la Facultad de Filosofía y Letras (Universidad de Buenos Aires) y de Introducción al pensamiento científico (Ciclo Básico Común-Universidad de Buenos Aires). Autora de artículos en revistas especializadas en filosofía griega clásica, en su mayoría sobre distintos aspectos de la filosofía aristotélica. Correo electrónico: claudiasegg@gmail.com

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Published

2023-12-12

How to Cite

Seggiaro, C. M. (2023). Educating For Happiness: Aristotelian Arguments On The Importance Of Philosophical Education. Páginas De Filosofía, 24(27), 35–55. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/filosofia/article/view/5548

Issue

Section

Dossier “Educación y afectos en la Antigüedad”

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