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State Coordinated Markets for Family Farming: The case of Posadas’ Zonal Concentrator Market, Misiones

Authors

  • María Cecilia Anello Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas - Universidad de Buenos Aires

Keywords:

Public Policies, Family Farming, Direct Marketing

Abstract

Between 2003-2015 Family Farming (FF) gained greater visibility in public policy debates regarding its role as a provider of food, way of life and promoter of national rural development. In this framework, there has been the emergence of numerous direct marketing experience for FF, promoted by both social organizations and public policies. The following work seeks to reflect on the process of institutionalization of Family Farming in the province of Misiones, from the systematization of the experience in the state coordination market: Zonal Concentrator Market (ZCM) of Posadas. For the analysis, we start from two complementary perspectives: a substantive conception of Economy and a particular vision on the State and public policies. With the framework of an ongoing doctoral thesis, a case study methodology was applied where the qualitative information survey consisted in the systematization and analysis of secondary and primary information, based on interviews with key informants and social actors of the state and civil society. The work is organized in three sections: 1) Contextualization and problematization of the recognition of direct marketing as part of the provincial public policies agenda, 2) Analysis of origin and organization of the MCZ, and 3) Final reflections on the experience and its implications for thinking about the institutionalization of direct marketing of FA. The results of the work show the contradictions and potentialities that arise when marketing experiences are coordinated by the State.

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Author Biography

María Cecilia Anello, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas - Universidad de Buenos Aires

Es Licenciada en Economía y Administración Agraria de la Facultad de Agronomía -UBA. Incorporada al PERT a partir del año 2013, con la obtención de la beca de posgrado tipo I (doctorado) en Temas Estratégicos que otorga el Consejo Nacional de Promoción Científica y Técnica – CONICET. Su trabajo de investigación se centra en el análisis de políticas públicas orientadas al fortalecimiento de la comercialización directa de la AF (ferias, mercados populares, mercados municipales, etc.) en las provincias de Misiones y Buenos Aires. Es Magíster en Economía Social y se propone para el Doctorado en Ciencias Sociales-UBA.
Docente los seminarios: “Desarrollo Territorial”de la Maestría en Educación y Desarrollo Rural de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Entre Ríos; “Organización territorial y economías regionales”de la especialización en Desarrollo Rural de la Facultad de Agronomía-UBA; y “Política y territorio. Interrelación y articulación en el contexto de las políticas públicas para el desarrollo rural”, de la Licenciatura en Geografía-UBA.

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Published

2020-04-02

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How to Cite

Anello, M. C. (2020). State Coordinated Markets for Family Farming: The case of Posadas’ Zonal Concentrator Market, Misiones. Revista Pilquen. Sección Ciencias Sociales, 23(1), 16–27. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/Sociales/article/view/2603