Una experiencia en la iniciación a la investigación

Main Article Content

Pilar Sustercic

Abstract

I am a collaborating student in the research project about analysis of teaching work “Análisis del trabajo docente: las consignas de tareas en el área de Educación Física'' (CRUB-B-209) ofthe Regional University Center Bariloche-National University of Comahue. This project was direct by Dr. María Victoria Goicoechea. I would like to share my experience as a CIN (National Interuniversity Council) and transmit the enrichment of this experience for my professional training.
I will explain about the tasks done so far: reading bibliography, field work (observation of classes taught by students in the practice of Physical Education Teaching) and analysis of the classes.
The points I will develop are:
❖Share my experience in research initiation
❖Dissemination of the project in which I am investigating
❖Brief explanation of my tasks as an intern
❖Benefits of being a fellow

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sustercic, P. (2020). Una experiencia en la iniciación a la investigación. EFEI (Educación Física Experiencias E Investigaciones), 9(8), 100. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/revistaefei/article/view/2961
Section
Experiencias Pedagógicas
Author Biography

Pilar Sustercic, Centro Regional Universitario Bariloche. Universidad Nacional del Comahue

graduada del profesorado en Educación Física de la Universidad Nacional del Comahue. Actualmente está cursando la Especialización en Marketing de Servicios en la Facultad de Turismo de la misma universidad y continúa trabajando en investigación.

References

Bronckart, J. P. (2004). Actividad verbal, textos y discursos. Por un interaccionismo socio-discursivo. Fundación Infancia y Aprendizaje.

De Tezanos, A. (1995). Investigación educacional-investigación pedagógica: Significados posibles y propuestas. Estudios Sociales CPU.

Goicoechea, M. V. (2015). Las interacciones verbales y las consignas de tareas en Educación Física. Análisis realizado en San Carlos de Bariloche-Patagonia-Argentina. http://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=44114 ISNN: 978-84-697-2210-7

Riestra, D. (2008). Las consignas de enseñanza de la lengua. Un análisis desde el Interaccionismo socio-discursivo. Miño y Dávila.