La práctica docente con la aplicación de las TIC en el bachillerato
Main Article Content
Abstract
This article describes the main results of a research study based on teaching of History science, Social sciences and Humanities performed in the High School system of the Universidad Autonoma de Sinaloa. The principal question can by: what is the professor interest when they apply the ICT as a didactical resource on their educational practice? This research betray situations or locations that verify the initial and empirical ideas applied to the high school systems in this university, like the precarious conditions to perform the teaching job in necessary relationship with information technology on the teaching processes and the scarce or hardly data processing technological system almost in the schools of High School system. We believe that there is a strong disinterestedness to perform a good application of the technological resources in the teaching job.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Reseñas de Enseñanza de la Historia distribuye sus contenidos bajo la licencia https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Usted es libre de:
Compartir - copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
La licenciante no puede revocar estas libertades en tanto usted siga los términos de la licencia.
References
Boletín UAS (2010). Nuevo Plan de Estudio del Bachillerato 2006, Culiacán: UAS-DGEP.
Pérez, A. I. (2003). Más allá del academicismo. España: Universidad de Málaga.
Plan de Desarrollo Institucional Visión 2013. (2009), Noviembre, 1ra. Edición, Sinaloa: UAS.
Santesmases, Miguel, (2009). Dyane versión 4 Diseño y Análisis de Encuesta en investigación social y de mercado. Madrid: Piramide.
Secretaría de Educación Pública (2009). Guía para llevar a cabo el proceso de certificación de competencias docentes en la educación media superior. Consultado el día 20 septiembre de 2012 en el sitio http://uvmblogs.org/profordemsuvm/files/2011/01/guía-para-llevar-a-cabo-el-proceso-de-certificación-docente-en-la-educación-media-superior1.pdf
Torres, Serafín A. (2012). Los profesores universitarios y las TIC: usos, apropiación, experiencias. México: Mínimas.
Dirección General de Escuelas Preparatorias (Coord.) (2009). Currículo del Bachillerato UAS 2006, Culiacán: UAS-DGEP.