Tiempo en fuga. Didáctica del extrañamiento en la enseñanza de la historia

Main Article Content

Jesús Izquierdo Martín

Abstract

This paper explores the shaping of history as scholarly knowledge and revises the classical way of teaching history focused on familiarizing the past from the perspective of the present, proposing instead to approach to the past a sastrange place that can help distanceo urselves from the commonplaces that govern our present.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Izquierdo Martín, J. (2022). Tiempo en fuga. Didáctica del extrañamiento en la enseñanza de la historia. Reseñas De Enseñanza De La Historia, (9), 89–107. Retrieved from https://revele.uncoma.edu.ar/index.php/resenas/article/view/3798
Section
SECCIÓN ARTÍCULOS
Author Biography

Jesús Izquierdo Martín, Universidad Autónoma de Madrid

Profesor del Departamento de Historia Contemporánea, Universidad Autónoma de Madrid.

Similar Articles

<< < 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.